Man er, hvad man kommunikerer!
Hvilke signaler vil du gerne sende til dine kunder? Når du kommunikerer om virksomheden, produktet eller et arrangement?
Kommunikation er ikke kun det, vi siger og skriver om virksomheden, det er også det vi gør, og måden vi gør det på - og det vi ikke gør. Det, vi fortæller om virksomheden og dens produkter, skal "ramme" noget hos kunden, sætte gang i følelserne.
De fleste virksomheder har gennem årene arbejdet med "LEAN" i et forsøg på at effektivisere og skabe vækst på bundlinjen. Men noget andet, der også kan skabe vækst på bundlinjen, er storytelling. Dine historier er nemlig det, der gør din virksomhed og dit produkt unikt, og gør at I adskiller jer fra konkurrenten. Og så kan det være med til at skabe loyalitet hos kunden.
Den gode historie kan nemlig være med til at forøge produktets værdi.
Tag nu for eksempel salt.
Du kan købe helt almindelig fint salt til 3 øre pr. g.
Du kan købe Maldon salt til 18 øre pr. gram
...og så kan du købe Læsø Sydesalt til 63 øre pr. g., men så får du også den gode historie med!
Med den gode historie kan du nemlig skabe en oplevelse, som som vækker noget emotionelt i kunden, der med deres valg af produkt skaber en identitet, der fortæller, hvem de er.
Hvad kommunikerer du? Sælger du lysfyr eller byindretning? Sælger du rullegitre og gardiner, eller sælger du tryghed og velvære?
Lad os sammen kigge på din kommunikation. Lige fra salgsmateriale til nyhedsbreve, fra pressemeddelelse til hjemmesiden, fra emballage til events.
Hvilke historier vil du gerne fortælle?
“Leg er den højeste form for forskning"
Albert Einstein (1879-1955)